Reis mee met de Kwaakjes

Dag 15 Las Vegas - Amsterdam

15-09-2012 Las Vegas - Amsterdam

Gloeiende, gloeiende! Werden we om zes uur gewekt door een malloot die op onze deur stond te bonken! Gelukkig hebben we nog wel even kunnen slapen voordat om acht uur de wekker afliep. Voor het ontbijtje gingen we wederom naar Va Bene Caffè, maar dit keer namen we de koffie, muffins en sapje mee naar de kamer waar we heerlijk op ons balkonnetje gingen ontbijten. Zo in de schaduw op de vroege morgen was het goed uit te houden. En wat een rust zo op de zevenentwintigste verdieping, alleen geluid van de enorme airco's. De volgende keer gaan we voor de eenenzestigste (hoogste) verdieping! Tja, dat was Las Vegas. En zowaar gingen de koffers dicht! Het uitchecken deden we even voor elf uur via het scherm van de telefoon op de kamer. Ideaal, alleen je kreeg niet te zien wat ze gaan afboeken van de Visa. Beneden hebben we daarom bij de concierge nog maar even om rekening vragen. Even later stonden we in de rij voor de taxi. De taxirit ging supersnel vergeleken met afgelopen dinsdag met al dat water. En dus waren we om half twaalf ingecheckt en wel. Na de check en handbagagecontrole gingen we op zoek naar een plekje om de tijd te overbruggen. Vlakbij een Starbucks vonden we stoelen met een mooi uitzicht op de vliegtuigen. De tijd ging snel doordat ik lekker bezig was met het selecteren van de foto's van gisteren. Dat waren d'r ook weer een slordige tweehonderdvijftig. Om precies twee uur gingen we op weg richting Atlanta. We zaten aan de rechterkant van het vliegtuig, zodat we nog mooi Las Vegas konden zien liggen tijdens de start. Erg gaaf! En even later vlogen we boven de Gand Canyon. Waanzinnig! Na ruim een uur vliegen, kregen we eindelijk wat te eten. We moesten er even op wachten, maar dan heb je ook wat. Een warme sandwich met kalfsvlees en kaas. Dat ging er wel in! Vervolgens hebben we lekker liggen doezelen, we waren te moe om ook maar iets te lezen. Het vliegtuig had overigens best wel wat last van wat turbulentie. Heel hinderlijk was het echter niet. Na ruim drie en een half uur vliegen waren we in Atlanta. Voor ons nog einde middag, maar in Atlanta was het al drie uur later en dus al avond en donker. Doordat we een half uurtje eerder aankwamen, konden we nog even in de lounge zitten voor wat te drinken en een knabbeltje. Na anderhalf uur konden we alweer boarden voor onze volgende vlucht naar Amsterdam. En we waren nauwelijks binnen of ze kwamen al met een lekker drankje. Voor het eten moesten we nog even geduld hebben. Dit keer was het heilbot en ossenhaas. Rond tien uur Las Vegas time namen we ons tabletje in om nog een paar uurtjes te kunnen slapen. Inmiddels was het in Nederland alweer ochtend geworden. Op het gehobbel van wat turbulentie vielen we snel in slaap ............