Reis mee met de Kwaakjes

Dag 12 Las Vegas

12-09-2012 Las Vegas

Jo ho, vanochtend geen wekker! En dus heerlijk uitgeslapen! Dit betekende dat we pas om elf uur op pad gingen. Onze eerste stop was nog in het hotel voor een ontbijtje bij Va Bene Caffé. Een Italiaans barretje met heerlijke koffie (alleen waren we dit keer te vragen of ze de beker maar half vol wilde doen) en twee lekkere warme broodjes. Dat was dus meer een brunch! Buiten scheen de zon volop! Zo hoort Las Vegas te zijn! We liepen langs de fonteinen naar Caesars Palace. En hebben toen kaartjes gekocht voor het concert van Luis Miguel. Die ken je toch wel! Wij in eerste instantie eerlijk gezegd niet. Het is een Mexicaan en zo te horen en te zien (op youtube) familie van Julio Iglesias. We zullen het gaan beleven morgen! Zijn we in ieder geval weer even in het Coloseum. Voor Celine Dion moeten we nog even geduld hebben, zij heeft even pauze c.q. vakantie en staat hier vanaf december weer. Omdat we ook nog een avond uitgebreid willen eten, hebben we Spago vervolgens verplaatst naar donderdag voor het concert. Het zit immers zowat naast het Coloseum. Zo, eindelijk kon het shoppen beginnen! Ik moet eerlijk bekennen, hier in Caerars Palace in The Forumshops is dat toch niet verkeerd. En als je nergens op zoek naar bent, kom je met een winterjas thuis. Jawel, een winterjas in Vegas gescoord! En voor Moppie nog wat mooie shirtjes bij een enorme Nike store. Eenmaal weer bij de straatkant aangekomen hebben we even een koffie gedronken met een sapje en een cheesecake. Daar kwamen we een Nederlander tegen die wat cremmetjes verkoopt en dat mochten we even uitproberen bij zijn stand. We waren gelijk verkocht! Voordat we met de tassen terugliepen naar het hotel zagen we nog de galerie van Peter Lik. Een fotograaf waarvan we thuis een boek op tafel hebben liggen. Hij fotografeert landschappen op een bijzonder mooie manier, zodat je dat met eigen ogen wilt zien. En zo wilde we de Wave en de slot cayons weleens in het echt zien. Op onze weg terug naar het hotel zijn we binnendoor via Bellagio gegaan. Dat scheelde in temperatuur! Pas om zes uur waren we weer terug op de kamer en hebben toen heerlijk op ons balkon een drankje gedronken met wat pretzels van Amangiri. Wat heerlijk zo'n balkon met uitzicht op de fonteinen! Dat zie je niet veel in Vegas, hotels met balkons. En toen moesten we zowat nog opschieten voor ons eten. Gelukkig aten we in het hotel bij STK. Een hippe tent en gelukkig maar dat we een reservering hadden. We wilde daar eigenlijk gisteren al naar toe, maar zat toen helemaal vol. En nu dus ook weer. De inrichting was ook heel strak met veel donkerbruin en crème en in het midden stond een dj te draaien. En met nog goeie muziek ook. Zelfs de temperatuur was helemaal goed. Menig keer bevries je gewoon binnen door al die airco's. Ondertussen namen we een carpaccio met z'n tweetjes en daarna een heerlijk stukje vlees met broccoli en spinazie erbij voor de pitamientjes. Weer een toppertje! Het vlees moest nog wel even verteren en dus gingen we nog maar even naar buiten voor het fonteinenschouwspel met dit keer het nummer ‘Time to say goodbye'. Gelukkig nog even niet! En omdat er niet veel mis kon gaan, heb ik het schouwspel gefilmd. Een kwartiertje later kwam het volgende nummer al, dit keer met Celine Dion. Vervolgens werd het tijd om naar bed te gaan en weer van onze heerlijke bedjes te gaan genieten. Weltrusten!