Reis mee met de Kwaakjes

Dag 9 Canyon Point

09-09-2012 Canyon Point

Ondanks alle spanning van gisteren hebben we heerlijk geslapen. Het opstaan viel ook niet tegen. Ja, wat spierpijn en vooral in m'n schouwder. Moppie heeft meer last van z'n nek en een bult op z'n knie. Om tien uur zaten we pas aan het ontbijt en dit keer een bagel met gerookte zalm. Ze hadden alle ingrediënten mooi gedrapeerd op een bord en de zalm zelfs in de vorm van een roos. Vandaag zou een relax-dag worden met een korte hike in de ochtend. Dit keer werd het de Cave Trail. Deze konden we bereiken door eerst een stukje van de Hoodoo Trail te lopen. We konden dus vanaf het resort starten en hadden dus geen gids nodig. Tijdens de wandeling werden we weer getrakteerd op mooie plaatjes. We kregen zelfs twee vossen te zien! Ook hier had je weer versteende zandduinen, maar dan van grijs zand. Op zich ook heel mooi. Bij de Cave aangekomen, konden we even heerlijk genieten van de schaduw. Wat een verademing! In de verte konden we gelukkig Amangiri al zien liggen. Alleen moesten we nog wel een open vlakte oversteken. Gelukkig hadden ze halverwege nog een afdakje met een bankje gemaakt. Daar hebben we even dankbaar gebruik van gemaakt. Ondertussen hebben we wat muesli-krokantjes opgegeten. Ja, d'r ligt van alles in de kamer wat je gewoon kan pakken. Na ruim twee uur wandelen waren we weer terug. Dat was genoeg activiteit voor vandaag! De rest van de dag hebben we heerlijk aan het zwembad gelegen, daar wat gelezen en de verhaaltjes van gisteren en vandaag geschreven. Ook hier komen ze gelijk weer met koud water aanzetten en wordt je parasol opgetuigd en elke keer verplaatst als je teveel in de zon komt te liggen. Wat een service! Naast het water hebben we nog heerlijke citroenlimonade genomen, hetzelfde als toen we arriveerde. En omdat we niet echt geluncht hadden, namen we aan het einde van de middag nog een kleine pizza. En dat alles aan het zwembad op heerlijke bedjes. Voordat we gingen eten, zijn we nog eerst de galerie in geweest, ofwel een klein winkeltje met allerlei mooie spulletjes, waaronder ook handgemaakte sieraden van Yermo. Dat had hij niet verteld! Vervolgens hebben we ons laten informeren over de hike van morgen. Want wat blijkt, we kunnen ook halverwege worden afgezet. Geen verkeerd plan! Eerst nog even lekker eten. Zoals gebruikelijk was dat heerlijk. Weer een visje en vleesje van de dag, ofwel forel en rib-eye. En tot slot toch nog cheesecake-ijs. Voordat we gingen slapen hebben we Yermo nog een mailtje gestuurd om hem nogmaals te bedanken voor de geweldige dag. Hopelijk ondervindt hij verder geen problemen. Weltrusten.