Reis mee met de Kwaakjes

Dag 6 Vail - Canyon Point

06-09-2012 Vail - Canyon Point

Vanochtend zou om zes uur de wekker gaan, maar we waren alweer wakker. Een uurtje later liepen we naar buiten voor ons ontbijtje bij Starbucks. Zo op de vroege morgen was het nog aardig fris, dus geen terras dit keer. Met het uitchecken troffen we Kiki nog weer even en om kwart voor acht gingen we dan echt Vail verlaten. Het was weer prachtig weer dus we hadden mooi uitzicht onderweg. Wat is het toch mooi hier! Na twee uurtjes toeren konden we de auto inleveren en twee tellen later zaten we in de shuttle naar het vliegveld. Vervolgens was het op zoek naar de incheckbalie van Great Lakes, jawel dat is de naam van de vliegmaatschappij. Het inchecken ging heel relaxed en de labels voor de koffers werden gewoon nog met de hand geschreven. Voordat we naar de gate gingen hebben we in de grote hal onder het ‘tentdoek' nog een broodje gegeten. Onderweg naar de gate zagen we al een vliegtuigje staan van Great Lakes en dat was inderdaad een klein kreng. Nu hadden we rij 8 stoel A en C. Nou, dat was de één na laatste rij. Ja, wat wil je met negentien zitplaatsen. En maar twee stoelen per rij, dus we hadden zowel gangpad als windowview. De pilot himself vertelde nog wat en vervolgens gingen we op pad. Ja, zo'n klein kreng is heel gevoelig dus eenmaal bij de Rocky's aangekomen ging ie aardig heen en weer. Helaas was er best wel wat bewolking, maar na anderhalf uur vliegen waren we zowat bij onze eindbestemming voor vandaag. Ondertussen zagen we een mooi landschap onder ons voorbij trekken. Wat een vlucht! Op page aangekomen werden we gelijk verwelkomt door Robbie van Amangiri. Twee tellen later werden onze koffers binnen gebracht. Jawel, gewoon met het handje en niks geen bagageband. Vervolgens werden we met een BMW 750-serie naar het resort gebracht. Niet verkeerd! Bij het resort aangekomen kregen we eerst een rondleiding. En voordat we naar de kamer gingen hebben we eerst nog lekker wat gegeten met uitzicht op het zwembad. Onze kamer had overigens ook een mooi uitzicht. Geweldig gewoon!!! Wat een kamer! Dit is gewoon niet uit te leggen! Zo mooi! De kamer had ook een soort veranda een met openhaard. Daar hebben we even lekker gezeten voordat we gingen hiken met de gids. Iedere dag om acht uur in de ochtend en vijf uur in de middag is er een hike met een gids. Dit keer stond de hoodoo trail op het program. Wat een waanzinnige trail! Al gauw had je mooi uitzicht op het resort en even later op de hoodoo's, een soort champignon-achtige rotsen, gevorm de weer en wind. Na een goed uurtje waren we weer terug. Op onze eigen veranda hebben we toen genoten van een haardvuurtje met een lekker drankje. Al gauw ging de zon onder en werd het opfrissen voor het avondeten. We hadden een heerlijk tafeltje aan het zwembad. En wat een heerlijke temperatuur! Na het lammetje en het varkentje werd het nog een koffie voordat we terug naar de kamer gingen. Wat een waanzinnige plek! Weltrusten!