Reis mee met de Kwaakjes

Dag 5 Vail

05-09-2012 Vail

Laten we vanochtend toch weer vroeg wakker zijn! En dat terwijl we konden uitslapen. Het weer was wederom prachtig, dus gingen we weer lekker op het terras van Starbucks zitten met een heerlijke koffie en dit keer een bagel met creamcheese en voor de vitamientjes een vruchtensapje. In de Vail Daily zagen we nog leuke huisjes staan, maar de prijs viel tegen. Ook hier heb je pas een leuk optrekje voor één á twee miljoen, dollar wel te verstaan. Na het ontbijtje hebben we eerst nog wat foto's gemaakt van Vail, want zondag is daar weinig van terecht gekomen met de markt. Nu was het ook een stuk minder druk, eigenlijk gewoon stil. Nu wordt met Labor day op de eerste maandag van september het einde van het zomerseizoen ingeluid. En zoals we in de krant lazen is op de dinsdag erna de puppy plunch, ofwel dan mogen de honden een duik nemen in het zwembad. Voordat we op pad gingen richting Beaver Creek spraken we Kiki nog bij de receptie. Ze is ook een Nederlandse maar werkt dus in het hotel. Geen verkeerde plek om te werken! Veel Nederlanders spreekt ze hier niet en wij zijn er dan ook nog geen één tegengekomen. Van Kiki kregen we het advies om de Beaver Lake trail te lopen in Beaver Creek. Zo gezegd, zo gedaan. Naar Beaver Creek was maar een klein half uurtje rijden, dus ietsjes minder dan gisteren. Voordat we het dorp inreden, werden we verwelkomt door een aardige vrouw en kregen we twee plattegrondjes. Hierop zagen we de trails, waaronder de Beaver Lake trail. Eerst gingen we het dorpje in om nog een pet te scoren. Moppie was de zijne vergeten en om geen zonnesteek op te lopen toch maar eentje gekocht. Daarna streken we nog eerst even neer in een loungebank bij Metropolitan voor de eerste cheesecake deze vakantie. En wat voor een cheesecake! En toen op naar Beaver Lake! Het eerste stukje was de '5 Senses trail' voordat we bij het begin van de Beaver Lake trail aankwamen. Vervolgens ging het gestaag omhoog om zo een totaal hoogteverschil van 400 feet te overbruggen. Ondertussen hadden we prachtige vergezichten. Net voor Beaver Lake moesten we ons eerst nog registreren door een formuliertje in te vullen en na anderhalf uur hadden we de 2,8 kilometer er op zitten, met als resultaat Beaver Lake. We vonden een mooie boomstam aan het ietwat bruin meer om van het uitzicht te genieten. Ondertussen kwamen er eekhoorntjes polshoogte nemen. Brutale apen! De terugweg ging niet veel sneller, maar was wel minder vermoeiend. Het laatste stukje kwamen we door het Beverly Hills van Beaver Creel. Wat een prachtige pandjes, zeg! Om half zes streken we weer neer in de loungebank van Metropolitan voor heerlijke bruschetta's. Gelukkig was het daarna niet meer zo ver rijden naar ‘huis'. Dit keer wilde we in het hotel eten bij Block 16. Maar helaas, sinds maandag is het alleen nog maar van donderdag tot en met zondag open. Gelukkig hadden we genoeg keus in Vail. Het werd Sweet Basil. We waren d'r al een paar keer langsgelopen en het had ook een leuke bar. Dat hadden er meer bedacht! We moesten zelfd wachten op een tafeltje, maar dat was geen straf om met een prosecco aan de bar te zitten. Dit keer werd het wel een voorafje, namelijk een gedeelde caesar salad en wat gerookte zalmrolletjes in een heerlijke yoghurtsaus. Daarna nog een filet mignon en halibut. Eenmaal terug in het hotel moesten we nog wel eerst de koffers pakken. Helaas, want Vail is een mooie plek. Een hele mooie plek! Dit moeten we gewoon ook een keer in de winter proeven. Tot een volgende keer Vail!!!