Reis mee met de Kwaakjes

Dag 4 Vail

04-09-2012 Vail

Wat lagen de bedjes weer heerlijk! En in één keer doorgeslapen tot half zeven, dus die jetlag is inmiddels wel verwerkt. Dit keer hebben we niet in het hotel ontbeten, maar zijn we lekker op het terras van de Starbucks gaan zitten met een heerlijke koffie en een plak pumpkincake. Wat was het alweer warm, zeg! En omdat we zo lekker op het terras zaten, duurde het wel even voordat we op pad gingen. Vandaag stond een ritje Aspen op het program. Onze eerste stop werd Leadville. Een klein plaatsje in western stijl. Het leek wel of de tijd had stil gestaan. Even buiten Leadville had jet Turquoise Lake, maar er was weinig turquoise aan, het had meer weg van het Henschotermeer. De volgende stop was Twin Lakes met inderdaad twee meren. Hier hebben nog even lekker een plakje pumpkincake opgegeten. Even voorbij het dorpje Twin Lakes begon het echte werk, de Independence Pass. Een waanzinnig mooie weg, met weidse vergezichten en maar een paar haarspeldbochten. Eenmaal boven aangekomen had je nog een mooi uitkijkpunt. Het hoogste punt van de pas ligt zelfs op 12.095 feet, of te wel 3.686 meter! Dat is bijna niet voor te stellen. Vervolgens was het nog een half uurtje naar Aspen. En ook deze kant van de pas was prachtig, met zelfs nog een kleine canyon langs de weg. In Aspen aangekomen hebben we de auto bij het visitor's center in de parkeergarage gezet. En al lopend zijn we het plaatsje gaan verkennen. Maar dat werd eerst nog een terras voor een verlate lunch, ofwel een heerlijke burger met frites en een caesar salade met zalm. Voor de rest was het dorp niet bijzonder. Het heeft dan een naam en je ziet hier wel de leuke winkeltjes zoals een Prada, maar het heeft totaal geen sfeer. Dan is Vail vele malen mooier! Maar toch een keer leuk om gezien te hebben en die Independence Pass wilde ik zeker niet missen. Overigens namen we de pas niet ook nog op de terugweg, maar reden we door naar Glenwood Springs. Ondertussen zagen we op de thermometer in de auto dat het buiten 90 Fahrenheit was, of wel ruim 32 graden! En dan te bedenken dat het halverwege deze maand al op de pas gaat sneeuwen! Bij Glenwood Springs namen we de snelweg, de Interstate 70, naar het oosten. Onderweg zagen we op borden dat vrachtwagens in de maanden september tot en met mei sneeuwkettingen bij zich moeten hebben. Bizar met deze temperatuur! En even voor Vail hebben we nog weer een stop bij de City Market gemaakt om spul te halen tegen zonnebrand en wat extra zonnecrème. Ja, op deze hoogte gaat dat veels te snel. Pas om kwart voor zeven waren we weer ‘thuis'. Voor het eten bleven we dicht bij huis. Het werd overheerlijke pasta bij Campo de Fiori. Voor de spijsvertering hebben we nog wel eerst een rondje Vail gemaakt, voordat we weer van de heerlijke bedjes gingen genieten. Weltrusten!