Reis mee met de Kwaakjes

Dag 3 Vail

03-09-2012 Vail

Goeiemorgen! Zo, die wekker liep al om zeven uur af. En dat terwijl ik net weer lekker in slaap was gevallen, nadat ik vanaf half vier zo'n beetje wakker heb gelegen. Nee, die jetlag is nog niet verwerkt. Ook dit keer hebben we in het hotel ontbeten. Nu geen buffet, maar iets van de kaart, oftewel een heerlijke oatmeal en een omeletje. En voordat we echt op pad gingen, hebben we nog een broodje en pumpkin-brood gehaald in het dorp. Vervolgens gingen we al lopend naar Lionshead Village, zo'n vijftien minuten lopen. Maar het was prachtig weer, dus wat wil je nog meer! Nadat we de tickets voor de gondel hadden gekocht gingen we bij The Arrabelle nog eerst even op het terras een kopje koffie drinken. En wat was het al warm! Om tien uur kwam de gondel In beweging. En even later zaten ook wij op 3.155 meter. Wat een wijds uitzicht! Vervolgens werd het de 'Grand Escape' trail naar Wildwood op 3.347 meter hoogte. Inmiddels hadden we d'r minder moeite mee met die hoogte. Tijdens de klim had je prachtige vergezichten. Wat een mooi gebied! Dat moet ook 's winters fantastisch zijn! Ooit gaan we dat beleven! Al snel waren we bij Wilwood waar we lekker op een picknickbankje het plakje pumpkinbread hebben opgepeuzeld. Blijkbaar is het tentje alleen in de winter open, maar we hadden zelf al voer meegenomen. En omdat we zo snel boven waren, hebben we ook nog maar even de Ptarmigan Loop trail genomen. En aansluitend de Ridge Route terug naar de lift. Onderweg hebben we nog een mooie steen gevonden om ons broodje te nuttigen. In de verte hadden we uitzicht op een plaatsje. Zou dat Aspen zijn? Dat moeten we dus nog even navragen. Ondertussen kwamen de donkere wolken weer opzetten. En net bij de eerste spatjes waren we weer terug bij de lift. We gingen toen ook maar gelijk naar beneden. En eenmaal daar aangekomen zagen we dat de lift gesloten was. Ja, het waaide inmiddels behoorlijk boven. Dan hadden we mazzel gehad dat wij nog beneden zijn gekomen! In Lionshead Village zijn we in een koffiebar neergestreken voor een bakje koffie en ondertussen wachtend totdat de regen voorbij was. En niet veel later was het gewoon weer droog en prachtig weer. Toch wel bijzonder hoe snel dat hier kan gaan. Nadat we nog wat winkeltjes hadden bekeken gingen we met de bus terug. En dat gewoon gratis! Voordat we wat gingen drinken zijn we op zoek gegaan naar een knieband. Natuurlijk had ik die niet meegenomen van huis en dit jaar weinig aan trainen gedaan, dus m'n knietje vond die 6,6 km op en neer niet echt fijn. De Pharmacie in het plaatselijke ziekenhuis was vanwege Labor day (een soort dag van de arbeid op de eerste maandag in september) dicht. Dan maar naar de City Market, alleen hadden we dan wel de auto nodig. Dat was geen probleem, die werd gewoon even gehaald. Even later liepen we in een giga supermarkt. En jawel hoor, daar hadden ze een knieband. Terug in het hotel hebben we eerst nog even wat gedronken voordat we ons gingen opfrissen voor het avondeten. Dit keer gingen we naar Terra Bistro. En omdat die even buiten het dorp lag, hebben we een stukje de bus genomen. Onze ober Tom was zeer vriendelijk en heeft ons een lekkere salade aanbevolen. Niet te groot en heerlijk als voorafje. En vervolgens nog een mals stukje vlees en dun gesneden tonijn. Wat was dat allemaal heerlijk! Genieten! Op de terugweg namen we ook maar weer voor een halte de bus. Inmiddels was het ook een stukje frisser geworden. En al die sterren aan de hemel, dat belooft veel goeds voor morgen! We zullen het gaan beleven! Maar eerst nog weer ven van onze heerlijke bedjes genieten.