Reis mee met de Kwaakjes

Dag 2 Vail

02-09-2012 Vail

Goooood morning! Wat hebben wij lekker geslapen, zeg! Natuurlijk waren we om half zes even wakker, maar vervolgens moest de wekker ons om negen uur wakker maken. Een uurtje later zaten we heerlijk aan het ontbijt in ons hotel. D'r was van alles, van French toast tot aan de scrumbled eggs, yoghurt met cereal en heerlijk vers fruit. Vandaag stond in het teken van het VVV-onderzoek in Vial. Dus eerst maar even in het hotel naar een plattegrond vragen. Daarnaast kregen we ook alvast wat informatie over hikes voor de volgende dagen. Dat wordt nog wat, want ik ben nu al buiten adem.We zitten dan ook al op een hoogte van 2.500 meter! Met de hike van morgen komen we uit op ruim 3.300 meter. Dan is het maar goed dat we vandaag alleen maar een beetje acclimatiseren. Eenmaal buiten waren daar gelijk allemaal kraampjes, ofwel ‘Gourmet on Gore'. Overal kon je van alles proeven, van wijn tot lekkere hapjes en daarnaast ook kraampjes met kunstwerken. Heel gezellig dus! Ondertussen gingen we gelijk ook maar wat winkeltjes is en heel toevallig vond ik een mooi shirt. Nou, de uitkomst van het VVV-onderzoek is nu al uitmuntend. Wat een mooi dorp is dit, zeg! Prachtige pandjes in alpine stijl, kleine straatjes en leuke winkeltjes. Kortom, dit moeten we zeker ook een keer in de winter zien! Na dat we de East Meadow Street, de Gore Creek Drive en de Bridge Street hadden gezien, streken we neer bij Starbuck's. Daar hebben we even heerlijk op het terras genoten van een lekkere koffie. Tegenwoordig vragen we gewoon of ze wat ruimte overlaten voor wat melk, dan doen ze ‘m niet helemaal vol en is ie ook wat sterker. Daarna hebben we nog wat extra informatie bij het VVV gehaald en ondertussen begon het hard te waaien met een fikse bui tot gevolg. Verplicht dus even een pauze, maar met genoeg leesvoer en een heerlijke bank. Even later was het alweer droog zodat we onze weg langs de kraampjes konden vervolgen. Vlakbij het hotel werd het tijd voor een prosecco op het terras met een heerlijk kaasplateautje. Alleen we zijn hier in Amerika dus dat was een groot kaasplateau. Ondertussen ging het opnieuw hard waaien en kwam er weer wat regen naar beneden, maar gelukkig zaten we onder een overkapping. En niet veel later was het gewoon weer droog. Om half zeven hadden we al een tafeltje gereserveerd in restaurant La Tour. Best wel betijds, maar anders werd het een uurtje later en het tijdsverschil is natuurlijk nog niet helemaal verwerkt, al hebben we ‘m gister lekker doorgetrokken. La Tour was een klein restaurant met heerlijk eten; zalm en lamsrack met ravioli. En dit keer normale porties. Dus dat was genieten! Voordat we ons mandje in doken, hebben we nog een rondje Vail gemaakt. Goed voor de spijsvertering. En om kwart over negen lagen we d'r al in. Ja, dat tijdsverschil is nog niet verwerkt en morgen staat onze eerste hike op het program. Weltrusten!