Reis mee met de Kwaakjes

Dag 1 Amsterdam - Vail

01-09-2012 Amsterdam - Vail

Het is weer zo ver! Om kwart voor vier liep de wekker al af. Ja, lekker vroeg voor in de vakantie! Zo konden we het wel op ons gemakje doen. Klokslag half zes stond Chris voor de deur om ons naar Schiphol te brengen. Op dit tijdstip rijden er op zaterdag nl. nog geen metro's. Alleen eerst dus nog even de auto bij de bank neergezet (ja, policy van de bank). Maar dat was zo gepiept. Ook de koffers afgeven was een fluitje van een cent, zodat we om tien voor half zeven al konden gaan shoppen. Wie ons kent weet beter, want dat werd gewoon koffie drinken met een broodje. We hebben nog wel even bij de luchtjes gesnuffeld, maar meer ook niet. Een uurtje later moesten we al boarden. Voor de check werd nog eerst een heel interview afgenomen aan een statafel (alleen de drank en de nootjes ontbraken). Ook de check verliep soepeltjes omdat we gewoon alles konden aanhouden. Niet veel later zaten we in het vliegtuig. We hadden weer een riante plek uitgekozen zodat je tenminste je benen lekker kon strekken. En dat is zeer aangenaam tijdens een vlucht van ruim negen uur. Een klein kwartiertje later dan de oorspronkelijk vertrektijd verlieten we de gate. En al vrij snel daarna hingen we in de lucht. Dat was dus geen vertrek vanaf de Polderbaan. En binnen het half uur kregen we al te drinken én te eten. En wel een heerlijk omeletje met kaas, een broodje kaas en fruit. Dat ging er wel in! Daarna werd het tijd om de oogjes dicht te doen, want het zou nog een hele, hele lange dag worden. En trouwens, door de bewolking was er toch niets te zien en volgens de route op het scherm zouden we ook niet boven Groenland uitkomen, maar net ten zuiden daarvan. Ondertussen kregen we wat te drinken en na vier uurtjes vliegen kregen we daar ook wat pretzels (gezouten krakelingetjes) bij. Die waren wel erg lekker zodat ik nog maar een zakje ben gaan halen. Ondertussen zagen we toch nog in de verte Groenland liggen. Gaaf hoor! Vervolgens hebben we zo'n beetje de hele vlucht liggen doezelen. Zouden we moe zijn geweest? Vijf kwartier voor de landing kregen we nog een warm broodje met een vulling van tomaat en kaas en een bakje ijs als toetje. Nou, dat ging er zeker wel in! Eenmaal op Atlanta aangekomen moesten we gewoon eerst onze koffers ophalen. En dat duurde best wel lang. Even verder op konden we ze alweer afgeven voor de volgende vlucht. En dit keer moesten we bij de check wel de schoenen uit. Met het treintje gingen we vervolgens naar de andere gate waar we nog net tijd hadden om van een heerlijke burger te genieten. Ondanks dat we een overstaptijd hadden van 2½ uur ging het allemaal maar net. Op de vlucht naar Denver zaten we iets minder riant, of eigenlijk gewoon behoorlijk krap. Maar goed het was maar een vlucht van 3½ uur en daar heeft ie nog een half uurtje vanaf weten te snoepen. Na wat water pretzels waren we om vier uur lokale tijd dan eindelijk in Colorado. Ja, dat Denver blijft wel een aardig vliegveld met een dak dat lijkt op tentdoek, tenminste de vorm dan. Eenmaal buiten met de koffers bemerkte we hoe warm het hier wel niet was. Mijn hemel, dat was effe wennen! Vervolgens werden we met het busje van Budget cars naar de huurauto gebracht. In het kantoortje stond alleen een behoorlijke rij. Daar hadden we niet op gerekend. Maar ineens viel ons oog op een balie met 'Budget.com paid' erboven. En laten wij de auto al via internet besteld en betaald hebben. Dat ging een stuk sneller. Eindelijk konden we aan ons laatste traject beginnen. Nog voor half zes reden we richting Vail, zo'n 200 kilometer. Inmiddels was het al wel half 2 in de nacht Nederlandse tijd. Best wel laat! Maar onze eerste geboekte vlucht zou ook veel eerder aankomen. Het was een hele mooie weg, de interstate 70. Op een aantal plekken had je de mogelijkheid om je sneeuwkettingen om te doen. Nee, nu niet hoor! Maar 's winters zal dat wel even anders zijn! Een half uurtje voor Vail hebben we nog even koffie gedronken bij Starbucks in Dillon. Zo kwamen we in ieder geval een beetje wakker aan in Vail. Met onze Frans in de auto reden we zo naar het hotel. Niet verkeerd! En wat een lobby! Alleen onze kamer lag naast die van een stel met jengelende kids, dus dat werd gauw een andere kamer. En om de dag mooi af te sluiten hebben we in de bar nog een drankje genomen en nog weer wat gegeten. Om half 11 lokale tijd werd het dan eindelijk bedtijd. En dat is omgerekend gewoon half 7 in de ochtend Nederlandse tijd! En dat te bedenken dat we om even voor vieren in de ochtend zijn opgestaan. Dat is gewoon meer dan 24 uur! Geen wonder dat we direct in slaap vielen.

Rob & Rina

Blij dat jullie heel zijn aangekomen. Geniet ervan en ga vooral door met het reisverslag.
XX